Информация за кандидатстудентска кампания 2014 ще бъде обновена,веднага след като актуалната информация бъде уточнена от университета!Получете известие,активирайки опцията от меню Кандидатствай за даден университет и специалност!
Специалността „Бизнес информационни технологии” е от областта на висше образование 4. Природни науки, математика и информатика по професионалното направление 4.6. Информатика и компютърни науки. Обучението по специалността за образователно-квалификационна степен „Бакалавър” има редовна и задочна форма с продължителност 4 години. Завършилите бакалаври по тази специалност придобиват професионална квалификация „Информатик“.
Специалността е както с теоретична, така и с приложна насоченост. Тя осигурява базова широкопрофилна подготовка по информационни технологии в различни области на човешката дейност чрез задължителните фундаментални дисциплини, включени в учебния план. С избираемите дисциплини студентите се подготвят по-задълбочено в избрана от тях област на информатиката и информационните технологии, а с факултативните дисциплини могат да изучават специализирани курсове в областта на математиката, икономиката, бизнеса, правото, психологията, философията, езиковото обучение и други. Завършилите специалността притежават базови математически познания, необходими за квалификацията им, от областта на линейна алгебра, аналитична геометрия, финансовата, застрахователната и други дялове на приложната математика. Те имат задълбочени познания върху основите на информационните процеси, модели и системи, съвременната компютърна техника, анализа и прилагането на програмни и информационни технологии, проблемите на информационното обслужване, съвременните методи и системи за проектиране, разработване, внедряване и използване на програмни продукти и информационни системи в областта на правото, банковото дело, счетоводството, застрахователното дело, икономиката и др. Освен необходимите научни познания, учебният план предвижда придобиване на основни технически умения за прилагане на информационни технологии в различни сфери от обществения живот. В процеса на обучение студентите придобиват и допълнителни умения и знания като самостоятелно търсене на необходима информация в литературни източници и в Интернет, мултимедийно представяне и защита на различни проекти, доклади и съобщения, достатъчно добро владеене на английски език в областта на изучаваната специалност.
Компетентности на дипломираните по специалността
При завършване на бакалавърската степен на специалността студентът трябва да е способен:
Наред с математическата и дигитална компетентности характерни за професионалното направление, всеки дипломиран студент трябва да е придобил и следните ключови умения и компетентности:
Завършилите специалност „Бизнес информационни технологии“ имат големи възможности за реализация навсякъде, където информационните технологии, информатиката и математиката се използват като инструмент за получаване на практически резултати: в банки, застрахователни дружества, счетоводни компании в промишлеността, търговията, както и в научно-изследователски групи. След завършване и на магистърска степен те имат възможност да продължат обучението си за образователната и научна степен „Доктор” и да се реализират като преподаватели и научни работници във висши училища и научни институти.
Във ФМИ са осигурени параметрите, гарантиращи гъвкавостта на избраната специалност: придобиване на допълнителна професионална квалификация „Учител по информатика и информационни технологии”; придобиване на втора или на нова специалност в рамките на обучението по една образователна степен; преминаване от обучение в една образователна степен към обучение в друга; придобиване на по-висока образователна степен; предсрочно завършване на обучението при желание от страна на обучаваните; придобиване на нова специалност; частично обучение на български и чуждестранни студенти в избраната от тях специалност във факултета; преместване на студенти в друго висше училище, факултет, специалност и форма на обучение; прекъсване на обучението от страна на студентите, както и продължаването му след това; избор на преподавател от студентите, когато по една дисциплина обучението се води от повече от един преподавател.